Pages

Layang-layang

Assalamualaikum

kita ada semua benda yang kita nak, macam keluarga yang bahagia, kawan-kawan yang baik, makanan yang sentiasa sedap dan cukup, badan yang sihat, duit yang cukup, ilmu yang banyak, dan semua yang terbaik, kita akan berasa kita sentiasa berada di atas.

Layang- layang kalau takde angin bertiup jatuh la dia ke bawah. Macam manusia pantang dinodai pasti terikut. Kalau ada layang-layang yang rosak, koyak mahupun tali putus tak beerti lagi semua tu. Apa yang kita pertahankan semua musnah. Merana tu hanya sementara bukan senang nak pertahankan layang-layang ye tak?

Kau hipokrit ! kau hipokrit ! manusia yang berasa dirinya diawangan mmg mudah nk jatuhkan org lain. Adakah dia tahu siapa yang di atas dan siapa di bawah? Tegur salah tak tegur pun salah. 
Cuma mahu sama-sama ada dekat atas sana dengan tenang. 

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata 'aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan."

Ringankan mulut untuk mendoakan orang lain juga, insyaAllah.


Aku juga belajar dari kesilapan lalu. 



 Sejak kebelangan ni setiap kali aku tidur ada saja mimpi-mimpi yang pelik. Subhanaallah adakah ini satu petunjuk atau pun petanda sesuatu? Semoga segalanya baik-baik saja yang aku terima ya Allah.. 





“Maka kecelakaan yang besarlah bagi mereka yang membatu hatinya untuk mengingat Allah.Mereka itu dalam kesesatan yang nyata." (Az-Zumar: 22)

Subhanaallah..

3 comments:

Aniq Bukhary said...

Tertarik tgk gambar ke2 2.. nice.. dari mata seorang photographer!

Siti Nadiah said...

cntik lah gmbr. itsokay u kt belogni mcm2 kita boleg share . inshaAllah :)

░♥si lampu neon♥░ said...

best blog u.. :) keep blogging yaa